"במרכז לסיוע הוליסטי, הם מטפלים בגוף ובנפש של החולה, בדגש על הנפש, במטרה להקל על הסבל של החולים. זה לא רק עניין של הקלת סבל, אלא מדובר בהארכת חיים..."
(פרופ' יהונתן הלוי, מנהל המרכז הרפואי שערי צדק ירושלים)
מטופלים מספרים עלינו:
"אני מחכה לכל טיפול! הטיפולים מחלישים את תופעות הלוואי ובכך מחזקים את ההתמודדות של הגוף מול הכימותרפיה. כל חולי הסרטן צריכים לדעת על הטיפולים הללו ולקבל אותם." (רינה, מטופלת בקליניקת ירושלים)
"המתנדבים האלה הם מלאכי החמלה." (מוחמד, מטופל במרכז הרפואי שערי צדק)
"בחודש אפריל 2017 התחלתי טיפולים כימותרפיים במחלקה האונקולוגית - אשפוז יום, בבית החולים שערי צדק. חיי סטו ממסלולם הפעיל ומחיי האישיים והמקצועיים. הגעתי למחלקה אחרי ניתוח שד ואחרי חודש הקרנות ופגשתי את אורית עזר, האחראית על הטיפולים המשלימים, וענת מושקוביץ הרפלקסולוגית. אני מבקשת להודות לכן על הסבלנות, המקצועיות והחיוך כבר במפגש הבוקר כל פעם מחדש. על היחס, יכולת הנתינה, על שהענקתן לי חוויית טיפול מיטיבי וכה אנושי ברגעים קשים מנשוא. תודה שהייתם שם בשבילי... ברגעי חוסר האונים הפרטיים שלי; המקצועיות, האכפתיות והאנושיות איפשרו ועזרו לי להתמודד עם התהליך בתחילתו, וללא ספק יעזרו לי בהמשך . בהערכה ובתודה רבה!" (בתיה, מטופלת במרכז הרפואי שערי צדק)
"בזכות העיסוי חוזרת לי התחושה בכפות הרגלים, הטיפולים מרגיעים מאוד ומורידים את לחץ הדם. זה משמעותי מאוד בזמן קבלת הכימותרפיה. הטיפול מאוד פוזיטיבי, העזרה שהמטפלים מעניקים לחולים נותנת הרגשה טובה, אני מאוד קשורה עכשיו למטפלת שלי – תהילה." (לוסיה, מטופלת בקליניקת ירושלים)
"בזכות טיפולי הרפלקסולוגיה יש שיפור משמעותי בתופעות הלוואי. אני מרגישה שיש אפקט מצטבר לטיפולים. הטיפולים מחלישים את תופעות הלוואי ובכך מחזקים את ההתמודדות של הגוף מול הכימותרפיה. זה מאפשר לי לקבל מנות חזקות יותר של כימותרפיה ולזרז את הטיפול במחלה. אני מאוד מצפה לטיפולים, בייחוד של המטפלת אורלי, במגע שלה יש תחושה מאוד עוצמתית. כל חולי הסרטן צריכים לדעת על הטיפולים הללו ולקבל אותם. וגם התורמים צריכים לדעת על הפרוייקט ולעזור..." (אורה, מטופלת בקליניקת הרצליה)
"חצי השעה הזאת מרגיעה אותי, במקום להתווכח עם האחיות. זה נותן לי כח להיות רגוע. המטפלים באמת נשמה ועושים את זה באהבה. אין להם שום אינטרס. אין הרבה אנשים שעושים משהו כדי באמת רק כדי לתת. זה נותן המון. עוד משהו שעוזר להתמודד." (סאדק, מטופל במרכז הרפואי שערי צדק)
"אחרי הטיפולים של אילנה הרגליים שלי קלות, חוזרת היציבות בעמידה ובהליכה. חוזרות התחושות בידיים ואני יכולה לקפל את האצבעות. הטיפולים נותנים לי הרגשה כללית טובה. אני מודה מאוד לאילנה ולמתנדבים ולמי שיזם את המפעל הזה. אף אחד לא עוזר לחולים חשוכי מרפא עם כל כך הרבה סבלנות והתאמה ורצון טוב." (אביגיל, מטופלת במרכז הרפואי שערי צדק)
"החוויה היא כיפית. זה עוזר להפוך את קבלת הטיפול הכימותרפי לחוייה הרבה יותר חיובית. אני מרגישה שעקב המחלה והטיפול מצטבר הרבה לחץ. הטיפול משחרר את מה שהצטבר בגוף. המטפלות רגישות. זה פשוט דבר חיובי."(רבקה, מטופלת במרכז הרפואי שערי צדק)
"הטיפולים המשלימים היו מועילים מאוד עבורי. העובדה שהם נעשים בהתנדבות, ושהמטפלות אינן חלק אינטגרלי מצוות המחלקה, כפי שמקובל במרכזים רפואיים חשובים בעולם, מעידה על הערכת-חסר של תרומתם של טיפולים אלה להחלמה ולחיזוק הבריאות הגופנית והנפשית בתקופת הטיפולים. אני מקווה שמצב זה יתוקן בקרוב, ושהטיפול במחלקה ישלב כדבר שבשגרה רפואה משלימה, וכן היבטים של תזונה, פעילות גופנית ותמיכה נפשית, שלכולם השפעה חיובית ומחזקת על מערכת החיסון." (דינה, מטופלת במרכז הרפואי שערי צדק)
